Piloxing

Piloxing is een intensieve, swingende en uitdagende intervaltraining waarbij dans, pilates en boksen worden gecombineerd. De pilatesoefeningen zorgen voor flexibiliteit en spieropbouw, terwijl het boks-onderdeel voor wat meer pit en snelheid zorgt. Deze twee soorten trainingen worden verbonden door danspassen waardoor ook een cardio-impact ontstaat. Je werkt dus aan je uithoudingsvermogen en spieropbouw. De actieve momenten worden afgewisseld met wat rustigere bewegingen om op adem te komen. Om piloxing zwaarder te maken, kun je tijdens de lessen verzwaarde handschoenen aan doen, waardoor piloxing ook nog eens een krachttraining voor je wordt!

Piloxing barre

Een ballet-fitnesstraining die zorgt voor het shapen van je lichaam. De training is gericht op flexibiliteit, balans en coördinatie. Alle piloxing-oefeningen doe je aan een barre. Deze barre, bekend uit de balletstudio’s, ondersteunt je waardoor jij je kunt focussen op het verstevigen van benen, buik en rugspieren. Balletdansers staan bekend om hun lenige en sierlijke houding. Met piloxing barre werken we aan je houding. Je hoeft echter geen ervaring met ballet te hebben om aan de lessen te kunnen deelnemen.

power-yoga-mindfulness-center-waalwijk-piloxing barre

LRX training

LXR is een functionele full body krachttraining die maar 30 minuten kost. De LXR-les wordt gegeven op energieke muziek. Met LXR ga je een half uur ‘all the way’ om de spieren van je gehele lichaam te trainen door middel van een LXR-sandbag. Je kunt kiezen voor een bag van 6, 9 of 12 kilo en het is belangrijk om het tempo hoog te houden waardoor je de energie voelt stromen.

Aan het einde van de training wordt er gewerkt aan mobiliteit door gebruik te maken van een foam roller. Je masseert als het ware je spieren waardoor je bloedsomloop wordt gestimuleerd en afvalstoffen sneller je lichaam verlaten. Dát is wat je nodig hebt na een intensieve LXR-les die je daardoor energiek zult verlaten.

pilates-yoga-waalwijk

BootyBuilder

PILOXING® BootyBuilder® is een geconcentreerde training gericht op het ontwikkelen en versterken van je bilspieren om je lichaam te stabiliseren en te versterken. Met een focusverschuiving van cardio naar gericht spierwerk, viert PILOXING® BootyBuilder® het vrouwelijk lichaam door die achterkant op te tillen, te versterken en te definiëren. Dit stand-alone groepsfitnessprogramma is een op liedjes gebaseerde, vooraf gechoreografeerde training van 45 minuten, inclusief een unieke solo / partner-oefenreeks. We maken gebruiken van de PILOXING BootyBuilder (PBB) Power Bands. Deze kenmerkende banden hebben 2 verschillende weerstandssterktes en een unieke Grip Pad. Je richt je op de bilspieren in in allerlei houdgingen. En om de les af te maken, laten we niet vergeten de zeer effectieve combinatie van rekoefeningen te noemen om die mooie spieren los te maken en te verlengen.

Piloxing booty builder
Kickboks bokszak

Bokszak/hiit/sandbag/yoga training

WOMEN ONLY! (sorry guys)

Deze 45 min durende training heeft alle ingredienten die je nodig hebt om je dag lekker tegemoet te gaan. De training bestaat uit 20 minuten bokzaktraining, 10 minuten sandbag en 10 minuten HIIT. De les wordt afgerond met een mini yogapractice, zodat je alle spieren weer heerlijk kunt stretchen en laten ontspannen.

Moonsister energy – start of the day

Deze heerlijke ochtendles starten we via de stand van de maan.

De maan is er altijd en overal. Haar energie heeft invloed op de natuur én op ons mensen. Leven met de maan zorgt voor meer balans in je leven.
Er zijn grofweg 4 maanfases, maar elke dag staat de maan ook in een ander teken. Elke dag staan we hierbij stil en wordt er verteld welke energieen er voelbaar zijn. En leer je ook hoe je je energie het beste kunt inzetten die dag.

Zo is bij nieuwe maan een mooi moment om nieuwe plannen te maken, doelen en intenties te stellen, te brainstormen en nieuwe ideeën uit te werken.
Bij wassende maan komt je energie tot bloei en is het een mooie periode om nieuwe plannen uit te werken.
Volle maan is het hoogtepunt van de maancyclus. De maan is nu geheel zichtbaar en geeft veel energie. En dat kun je voelen! Het kan zowel een positieve als negatieve werking hebben. Zo kun je tijdens volle maan bijvoorbeeld erg onrustig zijn en slecht(er) slapen. Maar je kunt juist ook heel veel energie, inspiratie en creativiteit voelen.
In de periode van afnemende maan kun je dingen afsluiten, loslaten en opruimen.

Schrijf je nu in voor een les bij PoYoMi

Naar het rooster